Makoto Muramatsu_kakis_3

Makoto Muramatsu

Cerams, ka visi esam pie laba garastāvokļa un jau vakar no Ziemassvētku vecīša saņēmuši kaut ko sen kārotu (es saņēmu, uzminiet ko 🙂 ). Bet dāvanu laiks turpinās, un es atsaucos Lasītājas uzaicinājumam virtuāli apdāvināt grāmatu blogerus. Tas nemaz nebija tik viegls uzdevums – izdomāt, kas nu kuram varētu patikt.

Vispirms, Lasītāja. Viņa varētu būt viena no retajām, ar kuru es varētu dalīties interesē par mūsdienu krievu rakstniecēm, tādēļ nedaudz savtīgos nolūkos es novēlu viņai Annas Korosteļevas grāmatu “Цветы корицы, аромат сливы“. Savtīgos tādēļ, ka gribu uzzināt, vai to ir vērts lasīt. Ja nu tā ir galīgs fui un nelasāma, tad Dinas Rubinas stāsts “Когда же пойдет снег“.

Asmo ir vienīgais, kura lasītāja kapacitāte ir tik liela, ka es ar vieglu sirdi varu novēlēt biezu grāmatu – Noa Gordons “Dziednieks“. Ņēmu vērā, ka Asmo patika “Ziedu asinis”, un tā ir viena no retajām biezajām grāmatām, kuru pati gribētu pārlasīt. Ja nu gadījumā tā ir lasīta, tad varbūt nav lasīti tās divi turpinājumi (otrais ir latviski).

MsMarii es novēlu vienu kārtīgu ģimenes sāgu “Kameroni” (ir Valmieras bibliotēkā), kura kādreiz man ļoti patika.

Sibillas lasīto grāmatu sarakstu es nezinu, bet man ir izveidojies priekšstats, ka mums varētu būt līdzīgas gaumes. Lai par to pārliecinātos – atkal savtīgos nolūkos –  Mjūrielas Barberī  “Eža elegance”, kura ir šogad pārtulkota latviski un vismaz Rīgas bibliotēkās dabūjama (čur, manu atsauksmi neskatīties 😉 ). Ja nu ar Barberī neveicas, tad ieteikšu Dinas Rubīnas “На солнечной стороне улицы” (varētu būt līdzīga “Maņuņai”).

Evijai es novēlu vienu mazu, jautru grāmatiņu – Vizma Belševica “Nelaime mājās“, kas ir izdota pasen, bet Belšvevicas Rakstu 3. sējumā arī ir daļa no stāstiem.

Es ļoti labprāt apdāvinātu arī Sisyphus, bet galīgi nezinu, kas viņam varētu patikt, tādēļ labāk neriskēšu.

No tiem, kas neatsaucās Lasītajas uzaicinājumam, bet varbūt tomēr vēlas paspēlēties:

Dainis reiz savā blogā publicēja romānu turpinājumos. Kā topošam rakstniekam gribu viņam novēlēt izlasīt kādus no 19. gadsimta krievu rakstnieku stāstiem – varbūt Čehovs vai Puškins vai Turgeņevs (izvēlies vienu), cik nu daudz pats grib izlasīt. Visi viņi ir tulkoti latviski.

Aigai novēlu Šērlijas Džeksones īso stāstu “The Lottery“.

Lai nu nākamgad veiksmīga lasīšana!

