Henriette Sauvant. Leseschiff (2005 )

Henriette Sauvant. Leseschiff (2005 )

Katrs gads ir jāuzsāk ar vislabākajiem nodomiem, jo citādi jau to nemaz nav vērts uzsākt. Vismaz grāmatu lasīšanā ļoti noderīgi ir nospraust virzienus, lai vēlāk neapmaldītos. Šogad (tāpat kā pagājušogad) man plānā ir izlasīt 80 grāmatas. Tas ir optimālais skaits, lai es paspētu gan izlasīt, gan arī par izlasīto uzrakstīt. Ceru nesatikt “burvīgas grāmatas, kuras iedvesmos”, bet gribu lasīt grāmatas, kuras liks gan domāt, gan vienkārši izklaidēs. Man padomā ir tik daudz interesantu tēmu: viduslaiki, Otrais pasaules karš, prostitūcija, raganas, Indija, pasakas, Dixie, ēšana, Tjūdori, vilkači, Grieķija, memuāru čupa… un tā varētu turpināt diezgan ilgi.

Skaidrs, ka vēlmju ir vairāk par iespējām, un es vismaz pāris no tām šogad ceru apgūt. Bet ir tādas vairākas konkrētas apņemšanās.

1) vispirms, nedaudz atskatoties pagātnē, gribētu tomēr pabeigt tos 2011. un 2012. gada izaicinājumus, kuros tika nosauktas konkrētas grāmatas – un tādas pavisam ir deviņas;

2) nākamās ir ļoti patīkamās blogeru Ziemassvētku dāvanas:

  • no LasītājasAngela Slatter. Sourdough and Other Stories
  • no AsmodeusТеодор Рошак. Киномания
  • no Ms Marii – Pēters Hēgs. 20. gs. sapņu vēsture
  • no SibillasPhilip K. Dick. Do Androids Dream of Electric Sheep
  • no Evijas – Nikolass Evanss. Drosmīgie;

3) pagājušogad man tā īsti neizdevās realizēt klusi izteikto cerību lasīt vairāk non-fiction grāmatas. Tādēļ šogad es apņemšos konkrēti – 12 grāmatu, kas nebūtu daiļliteratūra, neder arī visādi rakstnieku memuāri un grāmatas par rakstniekiem;

4) vēl viena lieta, kuru vajadzētu uzlabot, ir izlasīto grāmatu skaits angļu valodā. Kaut kā inerce vienmēr aiznes uz dzimto vai krievu valodu, jo tas ir ātrāk un teksta izjūta ir labāka. To izlabot var tikai lasot, tādēļ vēlreiz izaicinājums WHAT’S IN A NAME – 6:

Between January 1 and December 31, 2013, read one book in each of the following categories:

  1. WIN6A book with up or down (or equivalent) in the title:
  2. A book with something you’d find in your kitchen in the title:
  3. A book with a party or celebration in the title:
  4. A book with fire (or equivalent) in the title:
  5. A book with an emotion in the title:
  6. A book with lost or found (or equivalent) in the title:

Būtu ļoti apmierināta, ja gada laikā man izdotos izlasīt 12 grāmatas angļu valodā.

5) šogad gribu turpināt lasīt antiutopijas – tās man iepatikās, tomēr lielos daudzumos ir nomācošas. Tādēļ – 6 antiutopijas;

6) arī iecere par Kauna stabu – grāmatām, kuras sen bija jāizlasa, bija pietiekami sekmīga – 6 grāmatas.

Domāju, ka šogad nelasīšu īpaši pēdējo gadu latviešu grāmatas, jo īstenībā tas bija diezgan bezcerīgs izaicnājums. Mani daudz vairāk interesē 20. gs. latviešu literatūra, bet ceru, ka kādai jaunākai arī pa gadu izdosies mani uzrunāt.

Varbūt kopā izskatās padaudz, bet visi izaicinājumi, protams, savā starpā var krustoties un pārklāties, tādēļ ceru, ka iznāks lasīt visdažādākos žanrus un rakstniekus. Iespējams, tieši dažādības dēļ es jau esmu iesaistījusies Goodread meiteņu grupas ziemas sezonas izaicinājumā (ieraudzīju, ka to izdarījusi MsMarii un arī sakārojās 🙂 )

2012-2013 Winter Reading Challenge, duration: December 21, 2012 – March 20, 2013. (1. Christmas; 2. January 6th is Cuddle Up Day; 3. A Night In/A Night Out; 4. Let it Snow; 5. Valentine’s Day; 6. Shortest Month (Feb); 7. National Take Back Your Time Week ; 8. Feb 26th is Tell A Fairy Tale Day; 9. March is National Woman’s History Month; 10. St. Patrick’s Day.)

Sākumā man šī iecere šķita diezgan neprātīga, bet tad es atklāju, ka tādējādi varu patukšot savu TBR plauktiņu un saraksts izveidojās ļoti ātri. Redzēsim, kā man veiksies, varbūt turpināšu arī pavasarī.

Tas arī gandrīz viss 🙂 Jācer, ka plānu veidošanā nebūšu pārspējusi pati sevi un kāda daļa no iecerētā tiks izlasīta.

Tuvākie plāni:  janvāris man turpināsies skandināvu noskaņās, bet vēlāk paredzēts neliels iebrauciens Anglijā.

 

