Catherine Alexandre

Catherine Alexandre

Pienācis jaukais mirklis, kad atkal var nospraust cēlus mērķus un saņemties varoņdarbiem. Pagājušā gada nogalē pēc zināmām pārdomām nonācu pie secinājuma, ka man vairs negribas skaitīt izlasītās grāmatas un uztraukties, vai paspēšu iekļauties visādos ciparos un sarakstos. Pirmkārt, tas nokauj lasītprieku, otrkārt, atbīda biezāku grāmatu lasīšanu uz nenoteiktu laiku. Tādēļ šogad es nolēmu noteikt pieticīgu un drīzāk simbolisku mērķi — 52 grāmatas gadā (jo gadā ir 52 nedēļas).

Arī pārējiem maniem nodomiem nebūs saistības ar noteiktu ciparu sasniegšanu, cik gribēsies un sanāks izlasīt, tik arī būs labi. Vienkārši nospraudīšu sev lasīšanas virzienus, lai gada laikā neaizmirstas 🙂

Pirmkārt, protams, blogeru Ziemassvētku dāvanas — šogad piecas un vēl divas, kas aizķērušās no pagājušā gada.

Otrkārt, mans ilgtermiņa latviešu literatūras izaicinājums “Grāmatu gadsimts, 1900-1999”. Izaicinājumā man ir pievienojusies Ms Marii, bet varbūt vēl kādam ir vēlēšanās vairāk lasīt 20. gadsimta latviešu literatūru — laipni lūgts pulciņā!

Treškārt, tiek turpināti vairāki mani lasīšanas virzieni, kurus es gribētu aktivizēt: non-fiction grāmatas, kauna staba grāmatas jeb tās, ko jau sen vajadzēja izlasīt, un arī daiļliteratūra angļu valodā. Papildus esmu atcerējusies, ka man sen jau krājas visādi interesanti memuāri un atmiņu grāmatas, tādēļ vajadzētu beidzot arī tās izlasīt.

Vienīgais konkrētais izaicinājums, kurā es šobrīd piedalos, ir Goodreads Bookworm Bitches TBR Clean Up Challenge (1st Quarter 2014), kura galvenā jēga ir sākt tukšot savus labo lasīšanas nodomu plauktiņus, konkrēti — trīs mēnešos izlasīt septiņas grāmatas no to-read saraksta. Es par atskaites punktu paņēmu to, kas man Goodreads atzīmēts kā ‘mājaskaudze’, t.i. grāmatas, kuras nevis vienkārši gribas izlasīt, bet tās, kuras jau sen jau mājās kaudzītē saliktas un sērdienīgi cenšas sev pievērst uzmanību.

Ja runā par tematiskajām lasīšanas iecerēm, tad ir iecere turpināt lasīšanu par raganām, jo pagājušovasar es tikai drusciņ ieskrējos. Vēl jau ir izdomātas citas tematiskās izlases, bet pagaidām tās nepopularizēšu. Vienīgais — gribas nonākt līdz krievu daiļliteratūrai un tuvīno somugru lasīšanai, kuriem nesen iznākuši daudzi interesanti tulkojumi.

Kā līdz šim, katru mēnesi būs mēneša meitene un subjektīvs skatījums uz iepriekšējā mēneša grāmatu jaunumiem, un gan jau laiku pa laikam mani urdīs kāda neapturama vēlme izteikties par grāmatām, lasīšanu un visu ar to saistīto.

 Lai mums labs grāmatu gads!

