Nu jau tradicionāli Valentīndienas izklaidei piedāvāju nelielu kailo lasītāju izlasi. Dzejoļi piemeklēti no krājuma “Zelta tvaiks” (sast. Imants Lasmanis, Liesma, 1969).

.

Patricia Watwood (1971) Leaves of Grass (2011)

Patricia Watwood (1971) Leaves of Grass (2011)

Es visu šo nakti klusiņām smējos

Un klausījos ziedoni vēstošos vējos.

No rīta silts lietutiņš mirgoja klusi,

Bij zaļa zālīte sadīgusi.

Un brīnums man bij, ka nav plaukuši ziedi

Tai vietā uz rokām, kur skūpstu Tu spiedi.

Elīna Zālīte. Agrā pavasarī

.

***

Miles Williams Mathis (1964) Blue Blanket

Miles Williams Mathis (1964) Blue Blanket

Sudraba papelēs cikādes dzied,

kalnos skan vakara zvani,

mīļākais, lūpas man sarkanas zied—

nāc jel un skūpsti mani!

Mēness kā bāli zaļš lotosa zieds

šūpojas debesu dzīlē,

skūpsti un roku ap augumu liec,

paliec pie manis un mīlē!

Mīlē, lai nemiers un ciešanas rimst,

dzisini dvēseles slāpes,

mīlē, pirms blāzmotās debesīs dzimst

diena un šķiršanās sāpes.

.

Leons Paegle. Aicinājums

.

.

.

***

Ishikawa Toraji. Reading (1935)

Ishikawa Toraji. Reading (1935)

Ho-Taī, draugs visjaukais,

Tavs vārds ir tējas roze,

Kas smaržo kalnu dārzos —

Es viņu visur jūtu.

Kaut mūžīgi tā būtu,

Ho-Taī.

Ho-Taī, draugs vismīļais,

Es uzplaukstu ar tevi,

Es uzziedu ar sauli —

Kaut mūžīgi tā būtu!

Es tevi visur jūtu,

Ho-Taī.

.

Linards Laicens. Ho-Taī

.

***

Francesco Hayez. Meditation (1850)

Francesco Hayez. Meditation (1850)

Tik vien man šodien prieka bij

kā norietošās saules atspulgs sārts,

kas varavīksnes svieda lietus peļķē…

Tik vien bij mīlas dzīvē manā

kā krogus skūpsts, tik lēts un pārejošs,

kā rītā citā sirds sita mierīgi kā tornī zvans.

Tik vien.

.

Austra Skujiņa. Tik vien

 

 

 

.

***

Francine van Hove (1942) Bellavista

Francine van Hove (1942) Bellavista

Še apstājāmies klusi, it kā gaidās.

Vējš viegli dvesa koku galotnēs,

Un zeltains mākons zemu, zemu laidās.

Kaut kur no zara vaļā ziediņš iris

Pār mūsu galvām lejup šūpojās,

Bet ūdens bij zem tilta it kā miris,

Tik divas ēnas dzelmē skūpstījās.

Jānis Ziemeļnieks. Uz tilta

