Kad jau visi, tad es arī 🙂 Neiešu taču palikt malā, kad visi izrādās ar savām grāmatām un lieliskajiem skapjiem, plauktiem un plauktiņiem. Bet es visu nerādīšu, jo viss nemaz nav pa smuko sakrāmēts.

Man ir viens tāds skapis, kur ir salikts tas, kas pēdējos pārdesmit gadus lēnām savilkts. Pēc remonta grāmatas tika sašķirotas un saliktas pa tēmām, bet īstenībā tur vēl vajadzētu šo to izmest.

IMG_8620 - Copy

Augšējā plauktā ir sabāztas visādas pasaku grāmatas, visu “Brīnumzemes” sēriju ieskaitot. Nākamā plauktā pasakas turpinās, tām pievienojas “Sprīdīša bibliotēka” un uzziņu literatūra par simboliem. Trešajam plauktam ir mitoloģiski etnogrāfiska ievirze, tur dzīvo visādas mītiskas lietas, lidojošas raganiņas ieskaitot.

IMG_8622

Ceturto plauktu uz pusēm dala latviešu etnogrāfija un visādas vēstures grāmatas vai vismaz kaut kas tāds, kas ir saistīts ar vēsturi. Tālāk seko plaukti, kuriem derētu kārtīga revīzija, jo tajā normālas grāmatas par psiholoģiju, astroloģiju un visādām ezotēriskām padarīšanām sadzīvo ar sēnalām, no kurām sen vajadzēja atbrīvoties. Pašā apakšā ir pavārgrāmatu plauktiņš, kur otrā rindā dzīvo pavisam vecās, mantotās, kuras laiku pa laikam izrādas daudz noderīgākas par jaunākajām māsām.

Jā, šajā skapī vispār nav daiļliteratūras, jo es ilgu laiku to praktiski nepirku. Padomju laikā iegādātais atrodas divos sekcijas antresolos, salikts trijās rindās un sastutēts, lai gluži nekrīt uz galvas, kad paver durtiņas; antresoli ir ietilpīgi, tikai tas nav ne smuki, ne parocīgi, tādēļ vajadzētu domāt par jaukākām grāmatu uzglabāšanas vietām. Arī pāris plaukti sekcijā ir veltīti grāmatām − smukāki kopotie raksti un visādas uzziņu grāmatas un vārdnīcas.

Kāda daļa nosacīti jaunākās daiļliteratūras ir salikta citā plauktā un turēta acu priekšā (lai es uzskatāmi redzētu, cik daudz man jau ir lasāmā un neiedomātos iepirkt vēl pāris kalnus). Vispār jau man vēl darbā ir plauktiņš un pāris kastes ar nelasītām grāmatām, bet tas nevienam nav jāzina.

IMG_8624Un pašā pēdējā bildē var aplūkot nežēlastībā kritušo grāmatu kastes, kas agri vai vēlu atradīs savu ceļu uz citām mājām un citiem lasītājiem.

IMG_8626Cerams, ka manās miglas bildēs kaut ko varēs saredzēt, ja nu kādam gribēsies to visu izpētīt tuvāk.

