Emilia Dziubak_rzepa_postac2a

Emilia Dziubak. Rzepka-4

Sibilla mani ir laipni nominējusi atklāt savas kārtis kārtējā blogeru jautājumu un atbilžu stafetē un tikpat laipni norādījusi, ka es te kādu laiku neko nerakstu. Nav tik traki, esmu dzīva, tikai mazliet klepoju. Šogad esmu ļoti aizņemta ar piedalīšanos konkursā “Gada purkšķis−2015”, kas nozīmē, ka mana tieksme mācīt apkārtējo pasauli pareizi dzīvot ir nonākusi jaunā līmenī, taču es mācos nemainīt pasauli, bet mainīt savu attieksmi. (Kā iemācīties neteikt “nu ko es teicu”, varētu būt jau nākamais līmenis.)

Lai kā nu tur būtu, Sibillai es nespēju atteikt, tādēļ atbildes tiek iesniegtas.

Author you’ve read the most books from (vislasītākais autors):

Man nav tādas statistikas, jo nav tāda viena autora. Es pat nesteidzos lasīt visas grāmatas tiem autoriem, kurus esmu iemīlējusi dziļi un patiesi.

Best Sequel Ever (visu laiku labākais grāmatas turpinājums):

Iedomājos par klasiku − Agatas Kristi vecie draugi Erkils Puaro un misis Mārpla.

Currently Reading (šobrīd lasu):

Bernārs Miņjē “Melnais taurenis”, galvas izvēdināšanas literatūra.

Drink of Choice While Reading (dzēriena izvēle lasot):

To dzeršanu lasīšanas laikā nekad neesmu sapratusi. Jo vairāk dzer, jo biežāk jāiet uz tualeti, jo vairāk tiek traucēta lasīsana. Es vispār lasu visur, kur vien tas iespējams − vai tad man trolejbusā kāds tēju pienesīs?

E-reader or Physical Book (e-lasītājs vai taustāma grāmata)?

Grāmata uz papīra, lai gan nav negatīvisma pret e-lasītāju. Es gan joprojām novērtēju grāmatu kā lietišķās mākslas objektu − baudu acīm un pirkstiem.

Fictional Character You Probably Would Have Actually Dated In High School (grāmatas varonis, ar kuru Tu satiktos vidusskolas laikā):

Vidusskolas laikā es satiktos ar Erlendu no Sigrijas Unsetes “Kristīne Lavransa meita”. Un mani nemaz neizbrīna, ka viena no manām mīlām bija ar melniem matiem un gaiši zilām acīm 🙂

Glad You Gave This Book A Chance (prieks, ka devi šai grāmatai iespēju):

Tas varētu būt Borisa Akuņina “Azazēls”. Nopirku toreiz Krievijā ļoti izslavētas sērijas par Erastu Fandorinu pirmo grāmatu un ilgu laiku tā arī nevarēju tikt pāri pirmajām lapām. Varbūt pie vainas bija autora ļoti cītīgi atdarinātais 19. gadsimta kancelejiskais stils, bet “ielasoties” tas sagādāja patīkamu klātbūtnes iespaidu. Šobrīd no 15 sērijas romāniem neesmu lasījusi tikai pēdējos trīs.

Hidden Gem Book (apslēptais dārgakmens):

Tas ir ļoti grūts jautājums, jo katram jau savs dārgakmens. Laikam jau no pēdējos gados lasītā es varētu nosaukt Buņina stāstus.

Important Moment in your Reading Life (svarīgs mirklis Tavā lasīšanas dzīvē):

Sāku lasīt. Sāku blogot un ķidāt savas sajūtas par izlasīto.

Just Finished (grāmata, ko tikko pabeidzi):

Pīters Svensons “Līdz nāve mūs šķirs”, arī galvas izvēdināšanas literatūra.

Kinds of Books You Won’t Read (kāda veida grāmatas Tu nelasi):

Tendenciozi reliģiozas, šovinistiskas, kādu vai kaut ko diskriminējošas. Žanrs nav svarīgs, svarīga ir attieksme.

Longest Book You’ve Read (garākā grāmata, ko esi izlasījis/-usi):

No pēdējos gados lasītā visbiezākā (saskaņā ar Goodreads) ir “Džonatans Streidžs un misters Norels”, bet pirms tam es nezinu.

Major book hangover because of (grāmata, kas norauj jumtu un sašķoba realitātes izjūtu):

Šīs izjūtas ir vairāk pusaudžu gadiem piederīgas. Toreiz īstenībā bija daudz tādu grāmatu, kas sašķobīja padomju bērna realitāti.

Number of Bookcases You Own (Tavu grāmatplauktu skaits):

2

One Book You Have Read Multiple Times (viena grāmata, ko esi pārlasījis/-usi vairākkārt):

Atceros, ka sākumskolā man bija viens mīļš krievu autors Kirs Buličovs un, ja pareizi atceros, tad tās bija grāmatas par Alisi, ko es atkārtoti ņēmu bibliotēkā. Pēdējos desmit gados, manuprāt, nevienu grāmatu neesmu izlasījusi vēlreiz.

Preferred Place To Read (mīļākā lasīšanas vieta):

Vispār vasarās zem kāda koka lasīt ir visjaukāk.

Quote that inspires you/gives you all the feels from a book you’ve read (citāts, kas Tevi iedvesmo un atsauc sajūtas no grāmatas lasīšanas procesa):

“If it’s a story I’m telling, then I have control over the ending… But if it’s a story, even in my head, I must be telling it to someone. You don’t tell a story only to yourself. There’s always someone else. Even when there is no one.”
― Margaret Atwood “The Handmaid’s Tale”

Reading Regret (lasāmnožēla):

Es nenožēloju, galu galā esmu lasījusi jau tik daudz, ka vajadzētu pēc pirmajām 50 lappusēm saprast, vai grāmatu ir vērts lasīt. Ja esmu izlasījusi to līdz galam, tad motivācija ir bijusi. Pēdējā laikā gan atļaujos vairāk grāmatu ielikt plauktiņā “nevaru pabeigt”.

Series You Started And Need To Finish (all books are out in series) (grāmatu sērija, ko iesāki, bet nepabeidzi (par spīti tam, ka visas daļas jau ir iznākušas)):

Vajadzētu pabeigt “Nārnijas hronikas”, bet es neteiktu, ka mani šī sērija iedvesmo.

Three of your All-Time Favorite Books (3 Tavas visu laiku mīļākās grāmatas):

Drošas ir tikai bērnības grāmatas: “Brāļi Lauvassirdis”, “Komēta nāk” un “Pasakas par ziediem”.

Unapologetic Fangirl For (nepiedodams fans):

Man ir klusas aizdomas, ka ar laiku varētu kļūt par fanu Gabaldones “Outlander” sērijai, bet tas būs tāds quilty pleasure.

Very Excited For This Release More Than All The Others (ar nepacietību gaidi grāmatas iznākšanu):

Pēdējā laikā very excited es vairāk esmu par grāmatu tulkojumiem, piemēram, beidzot latviski “Kalpones stāsts”. Ar jaunajām grāmatām jau nekad neko nevar zināt.

Worst Bookish Habit (sliktākais grāmatlasītāja ieradums):

Godīgi sakot, es grāmatas pirms lasīšanas neievākoju speciālos vāciņos un gadās, ka tām trāpa arī kāds pārtikas traips.

X Marks The Spot: Start at the top left of your shelf and pick the 27th book (27. grāmata (no kreisās puses) Tavā grāmatu plauktā (no augšpuses)):

Johaidi, man nevienā plauktā nav tik daudz grāmatu.

Your latest book purchase (nesenākais grāmatas pirkums):

Civilizaciju karsVakar Grāmatu svētkos nopirku: “Civilizāciju karš? Pirmais pasaules karš ideoloģijās, mākslās un atmiņās. Latvijas versijas.”

Starp citu, Grāmatu svētkos kārtējo reizi novēroju diezgan ierastu grāmattirgotāju attieksmi: es biju no paša rīta, cilvēku bija ļoti maz, un es varēju netraucēti izpētīt piedāvājumu; kā jūs domājat, cik pārdevēju mani uzrunāja, pastāstot kaut ko par piedāvāto? Viens − un viņš pat netirgoja grāmatas, bet kalendārus un kartes. Kundze, kas tirgoja manis nopirkto grāmatu, pat vienā brīdī uzgrieza man muguru un sāka sist tenku ar blakusstāvošo pārdevēju. Izskatās, ka grāmattirgotāji negrib stāstīt par savu preci, viņi attiecas pret to vienaldzīgi.

ZZZ-snatcher book (last book that kept you up WAY late) (grāmata, kas noturējusi nomodā ļoti ilgi):

Iespējams, es gribētu tādu grāmatu atrast, jo sen nekas tāds nav noticis.

 

Tim Packer. October's Bounty

Tim Packer. October’s Bounty

