Atjaunoju seriālu skatīšanās ieradumus un lēnītēm atgūstu iekavēto. Šajā ierakstā par tiem seriāliem, kas savu pirmo (un, iespējams, pēdējo) sezonu piedzīvoja 2016. gadā. Kaut ko es skatījos jau laicīgi, pagājušogad, bet citi ir skatīti nesen un izvēlēti pēc kāda nejauši atrasta saraksta. Bez noteiktas secības un hierarhijas.

Vinyl (2016) Seriāls ar lielām ambīcijām un slaveniem uzvārdiem, kas ar zināmu nostaļģiju parāda 20.gs. 70.gadu ASV mūzikas biznesa aizkulises. Vēstījuma centrā ir mūzikas izdevniecības boss Ričijs Finestra (Bobby Cannavale) – diezgan vētrains tips ar bohēmisku dzīves uztveri. Ļoti labi parādīts attiecīgais laiks un vide, dievīgs dziesmu celiņš – lai arī man tīri labi patīk mūsdienu elektroniskā mūzika, tomēr “īsto” skaņu nekas nevar aizstāt. Mīnuss ir tas, ka scenārijs ir diezgan saraustīts un desmit sērijām ir astoņi režisori (arī Skorsēze), katrs ar savu skatījumu. Galvenais varonis man nepatika (un vispār tauta par daudz šņauc nāsīs), tādēļ labi vien, ka turpinājuma seriālam nebūs. Rekomendēju mūzikas vēstures interesentiem. 7/10

Westworld (2016-) Šitas man reāli patika, visas ieguldītās naudas vērts ar lielisku aktieru sastāvu. Entonijs Hopkins galvenā leļļu meistara lomā, ar lellēm šoreiz ir domāti androīdi, kuri spēlē lomas milzīgā izklaides parkā. Nopērkot biļeti par lielu naudu, publika šeit ierodas vecmodīgā vilcienā un nokļūst Mežonīgo Rietumu iespaidīgā imitācijā. Pārsvarā ierodas vīrieši, lai “nolaistu tvaiku” – slaktēt indiāņus, drāzt prostitūtas un darīt visu to, par ko reālā dzīvē viņi dabūtu cietumsodu. Protams, ka mākslīgais intelekts nav tik vienkāršs un regulējams, tādēļ rodas aizvien lielākas problēmas, kuras parka saimnieki cenšas noslēpt. Iesaku skatīties. 9/10

StartUp (2016-) Seriāls par jauna biznesa uzsācējiem ar pamācošu morāli, kā nevajag darīt. Kārtējā mākslīgās naudas projektā apvienojušies datorģēnijs Izija, bankas klerks Niks un legalizēties gribošs mafijas pārstāvis Ronalds. Naudas apgrozījums šeit ir miljonos, kas kāpina spriedzi, bet jaunie censoņi, protams, ieberžas visās nepatikšanās pēc kārtas. Brīžiem banāli, bet līdz beigām var noskatīties, tādēļ seriālam būs otra sezona. 6/10

Roadies (2016) Seriāla pieteikums bija ļoti daudzsološs – parādīt rokgrupas pasaules tūres aizkulises, akcentējot to cilvēku darbu, ko skatītājs neredz uz skatuves- sākot no skaņotāja līdz producentam. Noskatījos divarpus sērijas un vairāk neizturēju – kaut kāda plika muldēšana, nesmieklīgi joki un galīgi nešķiet, ka ar tādu attieksmi var notikt jebkāda tūre. 0/10

The Night Manager (2016) Džona le Karē romāna ekranizācija ar Hjū Loriju galvenā nelieša lomā. Sajūtu ziņā līdzinās mazbudžeta Bonda daudzsēriju filmai, Bonda lomā – Toms Hidlestons. Ja patīk bondiānes filmas, tad tā varētu būt jauka izklaide, lai gan nedaudz vecmodīga. 7/10

Bondiānes “blondīnes” lomā ir jaunā austrāliete Elizabete Debiki, kuru satiku vēl vienā 2016. gada seriālā – The Kettering Incident (2016-). Debiki ir nestandarta filmu skaistule, drīzāk modele – gara maikste ar noslēgtu sejas izteiksmi, kas labi iederas abos seriālos. “Keteringas gadījumā” viņa tēlo ārsti, kam ir smagi atmiņas zudumi, un viņa atsperas uz dzimto Tasmāniju, lai noskaidrotu, kas īsti notiek. Man patika seriāla noslēpumainā noskaņa, smukās ainavas, tomēr atrisinājums gan lika vilties – es dotu priekšroku mistikai, nevis zinātniskai fantastikai. Diez vai skatīšos nākamo sezonu. 5/10

Stranger Things (2016-) Šo seriālu es varētu nosaukt par gada pārsteigumu. Tas ir kaut kas tāds, kas ļoti viegli varēja neizdoties – 80. gadu noskaņās veidots zinātniskās fantastikas stāsts. Skatījos un vienkārši fanoju, atceroties tā laika naivās sci-fi filmas. Ja nebūtu šodienīgā tehniskā līmeņa, tad to pilnīgi mierīgi varētu noturēt par 80. gadu vidus produktu. Nezinu, kas to padara skatāmu šobrīd, bet es ar lielu, nostaļģisku prieku “apēdu” stāstu par ļauniem zinātniekiem, slepeno laboratoriju un bērniem ar superspējām. Tik laba Vinona Raidere sen nav bijusi. 10/10

The night of (2016) Stāsts par kādu jaunu ņujorkieti, kurš nonāk dziļos sūdos un tiek apsūdzēts slepkavībā – garš, pamatīgs izklāsts par tiesiskās sistēmas džungļiem. Pirms skatīšanās nezināju, ka seriāls ir angļu “Criminal Justice” rimeiks, varbūt tad būtu uzreiz skatījusies angļu variantu. Angļiem viss ir daudz piezemētāk, bet amerikāņi ir atcerējušies par Holivudu un sabiezinājuši krāsas − čalis ir musulmanis un asiņu ir krietni vairāk. Diemžēl amerikāņiem patīk kopēt skandināvus un veidot garus, it kā spriedzi uzturošus kadrus ar dziļdomīgu mūziku, taču Ņujorkai tas nepiestāv, te ir cits temperaments. No astoņām sērijām mierīgi varēja izmest vismaz divas (tās epizodes par advokāta cīņu ar savu ekzēmu − pilnīgi droši). Kopumā stāsts ir pamācošs, ar jēgu un morāli. 8/10

The Young Pope (2016-) Viens no 2016. gada skaļākajiem seriāliem par negaidīti jaunu pāvestu, kas pēc ievēlēšanas nesāk savam vecumam atbilstošas liberālas reformas, bet tieši otrādi – bīda pat Vatikānam neierastu, ultra konservatīvu politiku. Pāvests ir Džuda Lovs un režisors – Paolo Sorentino, darbības vieta – svētā Pētera bazilika. Vispār es nezinu, vai man seriāls patika, jo galveno varoni īsti neizpratu, bet seriāls ir vizuāli ļoti skaists – iespēja pastaigāt pa bazilikas telpām, pasēdēt Siksta kapellā un novērtēt pāvesta “kleitiņas”. Izskaņa bija intriģējoša, tādēļ nākamo sezonu vismaz sākumā paskatīšos. 7/10

Marcella (2016-) Angļu seriāls par detektīvi, kas pēc ilgstoša pārtraukuma atgriežas darbā. Londonā pēc desmit gadiem atkal uzradies sērijveida slepkava, ko savulaik Marčellla nenoķēra un tagad viņa, bēgot no ģimenes krīzes, uzskata par savu pienākumu pabeigt iesākto. Vispār tas ir tāds vidusmēra detektīvs, kārtējais “Killing” pakaļdarinājums, tikai šeit galvenajai varonei atkal ir atmiņas zudumi un agresijas lēkmes. Galvenās varones tēlotāja (Anna Friel) man patika, tādēļ varbūt paskatīšos nākamo sezonu, bet vispār nekas īpašs. 5/10

Advertisements